έπεα επί άμμου 20/1/09

79 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να κάνω εγώ την αρχή; ωραία...

Λοιπόν, Νανά, δυστυχώς θα σε... δικαιώσω: το "προφανές" βλέπω κι εγώ, να μην προχωρήσω, ε;...

Όσο για τον Ομπάμα... επειδή όλος ο πλανήτης έχει καει στο χυλό του απερχόμενου, κρατάω κι εγώ μικρό καλάθι...

Καλημέρες φωτεινές σε όλους! :)

Roadartist είπε...

Καλημέραααα!!!
Φεύγει ο Μπους σήμερα ε?? Αν και πριν φύγει έχει καταστρέψει το μισό πλανήτη και τη 'κληρονομιά' του δυστυχώς θα μας την αφήσει ο αχρείος..
Ο Ομπάμα ας μην προδικάζω, αλλά μια από τα ίδια μου φαίνεται.. Σίγουρα πιο έξυπνος, αλλά... Οκ θα δούμε!!

Όσο για το σκίτσο.. Βλέπω δύο πράγματα, εξαρτάται πως θα το δεις.
Αφενός το ερωτευμένο ζευγάρι..,
αφετέρου μερικά πανέμορφα δελφινάκια να κάνουνε βουτίτσες..
Ε??? Κέρδισα τίποτα? ;)
Φιλάκια Νανά!!

ερμία είπε...

για τα δελφινάκια φταίει η καλλιτέχνιδα τού δρόμου που είναι εντελώς μαρτυριάρα 'δεν της ξαναμιλάω :-))

καλημερούδια!
(όσο για τον Ομπάμα..τα συμφέροντα δεν έχουν ούτε χρώμα ούτε καλές προθέσεις-δυστυχώς..)

Ανώνυμος είπε...

Νανά, με τις εκπλήξεις και τις ωραίες εναλλαγές σε ποικιλίες μελαγχολικές αλλά και ηλιόλουστες

τώρα που το μαρτύρησε η Καλλιτέχνιδα, πραγματικά θα με πιστέψεις ότι τα είδα κι εγώ τα δελφινάκια;! :)

Χαιρετώ την όμορφη παρέα της "Άμμου" μας!

meril είπε...

Εννοείται πως μόνο το προφανές είδα (το ζευγάρι)
Έτσι κι αλλιώς εγώ δεν είμαι για κουίζ μαντέματα και άλλα που υποκρύπτουν, δυστυχώς

Πάντως εμένα μ' άρεσε αυτό που -νόμισα έστω πως είδα

Κι όσο για τον Ομπάμα....
Αμερικανός πρόεδρος

Ανώνυμος είπε...

Αχ, Νανά, δύσκολα μάς βάζεις!
Πού τα βλέπετε τα δελφινάκια, παιδιά;!...

όσο για τον Ομπάμα, ναι, έχει δίκιο η Meril:
αμερικανός πρόεδρος, αυτό τα λέει όλα...

Κι αν δεν το έχετε καταλάβει, ήρθε η Αλκυόνη! γι' αυτό έχουμε λιακάδες :)

να είστε όλοι καλά!

Ανώνυμος είπε...

όσο αναφορά το κουίζ,βλέπω τη σκιά ενός βάζου με χερούλι μέσα στο υπάρχων μπουκάλι.
τώρα μην πούμε για το ζευγάρι που είναι και σε τρυφερή στιγμή...άστο εκεί να απολαμβάνει ..

τώρα δεν προτιμώ τίποτα από τα δύο.και τα δύο αναπόφευκτα είναι. μάλλον θα διαλέξω το λάθος και θα το πω όχι μισό αλλά αγαπημένο όπως το τραγούδι της Μελίνας Ασλανίδου, και θα ήθελα να το αφιερώσω σε όλους σας με τις ευχές να βρείτε το λάθος της ζωής σας.

Σας φιλώ όλους, ευχαριστώ για την παρέα και τις εικόνες.

Ανώνυμος είπε...

Νανά,εγώ σ' αυτά είμαι πολύ κακή!!

ένα ζευγάρι είδα..σε στιγμιότυπο τρυφερό!!

έπρεπε να δω κι άλλα,ε;;

κι αν φεύγει ο Μπους,τι;;

αλλάζει κάτι;;γιατί δεν το πιστεύω καθόλου;;

σε φιλώ, Νανά κι όλη την παρέα1

onlysand είπε...

@ ERASER :)

αφού κι εσύ το 'προφανές' βλέπεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε την επανάσταση (του βλέμματος, τουλάχιστον... ;)

αντίθετα, από


@ FYLLαράκι & VOUL-VOUL* :)

*παρ' όλο που δεν τα 'είδες'

μπορούμε να περιμένουμε μιαν Άνοιξη-Αλκυόνη, τουλάχιστον!

να είστε καλά, πολύ σας ευχαριστώ :)

onlysand είπε...

ROADARTIST :)

χαχα ορμητικό χαμινάκι, την έκανες τη ...ζημιά, ε;! ;)))

σωστή, όμως, σωστή!
κι εσύ κερδίζεις, αλλά δεν πάω ...ταχυδρομείο (τα γνωστά)

ok, θα δούμε! (μ' άρεσε αυτό!:)

φιλάκια χαρωπά (να σου ταιριάζουν:)

onlysand είπε...

ΕΡΜΙΑ :)

χαχα! είδες, η ...μαρτυριάρα;! ;)

δεν είναι τυχαίο, Χρωματιστή μου
Το κουίζ λέει πως οι καλλιτεχνικές φύσεις διακρίνουν αμέσως τα δελφίνια ;)

οι υπόλοιποι, μπορεί να είμαστε πιο 'αγνοί' ή πιο 'επίπεδοι' (λέει το κουίζ!)

μεγάλη χαρά η επάνοδός σου! :)

onlysand είπε...

MERILou & ΑΡΙΑΔΝΗ :)

και επειδή είστε 'κακές' με τα κουίζ, γι' αυτό σας πάω και σας χειροκροτώ για την ειλικρίνεια και τα αισθήματά σας!

φιλιά πολλά (και ανυπομονώ να σας παρουσιάσω κι εσάς 'αλλιώς'! ;)

απόψε όμως πρέπει να φτιάξω τη 'λίστα' που μου εξαφάνισε ο μπλόγκερ - αρκετά πελαγοδρόμησα στον κυβερνο-λαβύρινθο - να δω τι 'τρέχει' και στις σελίδες σας :)

onlysand είπε...

ΓΙΩΤΟΥΛΙΙΙ !...

από την αναφορά σου στο 'άλλο μισό' κατάλαβα ότι εσύ είσαι ο 'ανώνυμος' - ξέχασες το ονοματάκι σου ;)
με μπέρδεψες όμως: πού αναφέρεται το "δεν προτιμώ τίποτα από τα δύο" και ποιο είναι το τραγούδι της Ασλανίδου που θέλεις να μας χαρίσεις, ευγενικό παιδί;

η ευχή, πάλι, "να βρείτε το λάθος της ζωής σας", πολύ μου άρεσε! Γιατί περιέχει πίστη, πείσμα και ...προοπτική (να το διορθώσουμε ή να το αγαπήσουμε!:)

φιλί

onlysand είπε...

Όσο για την 'τρομακτική' ομοφωνία περί ...νέου πλανητάρχη, φοβάμαι πως (θα αποδειχθεί να) έχουμε δίκιο και για τον επόμενο...

διάβασα αποσπάσματα από το βιβλίο του, άκουσα και την σημερινή ομιλία του ("θα σας νικήσουμε, θα σας συντρίψουμε"... τα ίδια και τα ίδια: η τροφή τους!) - και ...ανατρίχιασα...

στο μεταξύ :
"Σώσε μας από τους ευατούς μας", φωνάζει μια Ισραηλινή γυναίκα στον Μπάρακ Ομπάμα. Η συγγραφέας είναι μέλος της ισραηλινής μη-κυβερνητικής οργάνωσης "Check Point Watch" που παρακολουθεί τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα σημεία ελέγχου ανάμεσα στο Ισραήλ και τα κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη.
(από το tvxs)

παρ' όλ' αυτά και ακριβώς εξαιτίας τους, μία ακόμη συναρπαστική βραδιά εύχομαι στην αγαπημένη παρέα της 'άμμου' :)

THE_RETURN είπε...

Τα δελφίνια δεν ήταν δύσκολο να τα ξεχωρίσω αμέσως (σόρρυ για τον κομπασμό) από ένα και μόνο ...αποφασιστικό σημείο:

το οπίσθιο πτερύγιο του ενός δελφίνος κόντευε σχεδόν να παραβιάσει την ...δελφύν ( η δελφύς είναι η μήτρα για τους μη γνωρίζοντες , εξ ης και "Δελφοί" και "αδελφοί"-ομομήτριοι δηλαδή με το "α-" εδώ αθροιστικό και όχι στερητικό κ.λπ.)

Όπου οι στενές γλωσσικές επαφές συνάπτονται καταλλήλως με τις ακόμα ...στενότερες επαφές της εικόνας!

Χαιρετώ Νανά μου.

Όσο για τον Obama...ας θυμηθούμε το ...σαξοφωνάκι που έπαιζε ο "προοδευτικός" Clinton λίγο καιρό πριν βομβαρδισθεί η Σερβία...

onlysand είπε...

My RETURN

αντιχαιρετώ!

πληρέστατη ανάλυση... ;)
και, ευτυχώς, δεν με βρίσκει ...αδιάβαστη (ως προς τους Δελφούς, το κατ' εξαίρεση 'αθροιστικό' άλφα κ.λπ.)

Show & parade συνοδευόμενα από τις κραυγές τού εξάλλως παραληρούντος πλήθους - οι εκφωνητές τού cnn 'θυμήθηκαν' και την ιστορική δολοφονία: σήμερα το 'όχημα' είναι τανκ και ονομάζεται "Τhe Beast"...
η παράσταση-πρόλογος γι' αυτά που 'αφεύκτως' θα ακολουθήσουν...

Τέλος τής μετάδοσης!
Καληνύχτα και καλή μας τύχη... ;(

ορθώς: άμα το'χει ο Κλιντον(οργαν)ισμός σου, τι σου φταίει το γλυκύτατο σαξοφωνάκι... ;)

akb8862 είπε...

Αχ ! Νανά μου ...επειδή εσύ , η Ευγενία ,η Ελληνίδα ,η Quartier Libre, o Mat Mat, o Return, ο Σωκράτης κ.άλλοι βέβαια ( μα πρώτη εσύ για μένα!) είστε οι πιο ΑΔΟΛΟΙ φίλοι του Νετ πώς να μη σου πω τι βλέπω...Μολονότι είμαι πτώμα. Δεν έκλεισα μάτι όλη τη νύχτα που πέρασε ( μα ευτυχώς όλα πήγαν πολύ καλύτερα απ` όσο περιμέναμε με την εγχείριση του αδελφού μου & γύρισα σπίτι πια να κοιμηθώ ,αφού έκανα μια πρώτη στάση στης Αριάδνης ,όπου έχει κάνει ένα υπέροχο ποστ. Αξίζει να το δείτε!).

Αχ! Νανά τα έχω δει όλα από τον Ιούλιο που πέρασε! Βέβαια ,αυτό είναι σχήμα λόγου...Ποτέ να μην είμαστε σίγουροι ότι τα δαμε ολα! Αλλά αν μου μέλλεται να δω κι άλλα,ας περιμένουν κανένα εξάμηνο & ύστερα ας τα ξαναδώ όλα πάλι.

Να σου πω λοιπόν τι βλέπω : Ας ευχηθούμε να παν όλα κατ` ευχήν & να ναι με τη θετική σημασία όλα "MODERATO CANTABILE" που είναι και ο τίτλος ενός προφητικού μυθιστορήματος της Marguerite DURAS ( 1958, έχω σχεδόν διαβάσει όλο το έργο της...)& θα ναι και ο τίτλος του επόμενου ποστ μου στο β! ιστολόγιο μου( προσπάθησα από χθες να το ετοιμάσω ,μα η κούραση δεν μου το επέτρεψε. Ελπίζω αυτές τις μέρες να μπορέσω κάποια στιγμή...).

Ξέρεις βλέπω μεταξύ των γλωσσών τη διαφθορά και των λέξεων! Αν το δω γαλλικά θα πρεπει να πω : ils font l `amour. Έκφραση που έχει εντελώς ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΤΙΚΟ περιεχόμενο & σημαίνει : "αυτοί κάνουν σεξ" Αν κάποιος πει "κάνουν έρωτα" είναι πέρα για πέρα λάθος. Βλέπει την εικόνα μόνο ρεαλιστικά!
Οι Γάλλοι (των οποίων μόνο την κουλτούρα & ιστορία πάω & ΟΧΙ τους ΙΔΙΟΥΣ) έφτασαν σε τούτη τη διαστροφή! Με μια λέξη AMOUR ταυτίζουν έρωτα και σεξ. Αν θελήσουν να δώσουν έμφαση στον Έρωτα, λένε EROS!όμως το επίθετο που παράγεται από τη λεξη αυτή το : erotique ,σημαίνει για τους Γάλλους :"Πορνογραφικός-ή". Το ίδιο και στα αγγλικά απ` ό,τι βλέπω...

Αυτό φυσικά αντανακλά για μένα όλη τη διαφθορά και σήψη που κυριαρχεί στον Πλανήτη ολάκερο...Τα πάντα αντανακλώνται στη ΓΛΩΣΣΑ, η οποία πάντα δίνει με μαθηματική ακρίβεια το μέγεθος της σήψης σε κάθε εποχή.

Αν ανατρέξω στα πανανθρώπινα ιδεώδη που ήταν είναι & θα είναι αρχαιοελληνικά, την παραπάνω έκφραση (μέσα από ένα διαπολιτισμικό ταξίδι στις γλώσσες που εγώ ξέρω) θα την μεταφράσω με 2 τρόπους στην ευλογημένη γλώσσα μας που τροφοδοτεί ακόμη με νεολογισμούς όλες τις άλλες ξένες γλώσσες ,όταν στην επιστήμη δεν μπορούν να βρουν σωστή ορολογία.

Το " ils font l `amour" το μεταφράζω :α) "Κάνουν έρωτα" (άρα υπάρχει & ρομαντισμός μέσα που ποτέ δεν ήταν αντίπαλος με τον ρεαλισμό! Το "κάνουν σεξ" δεν είναι ελληνικά) & β) "κάνουν αγάπη" έκφραση που χρησιμοποιούν κάποιοι ησυχαστές γέροντες στο Αγ. Όρος (που δεν έχουν & καμιά σχέση με τα της Εφραιμιάδας)...

Και σταματώ εδώ. Δεν δίνω καμιά ερμηνεία προσυπογράφοντας αυτό που λες: "Για να αποφύγουμε τυχόν στραβομουτσουνιάσματα και σεμνοτυφίες (περαστικών κακοπροαίρετων)" κλπ ,κλπ, κλπ θα πρόσθετα εγώ!

Μα ρώτησες τι βλέπω & ψέματα δεν μπορώ να πω! Να αρμενίζω ίσια θέλω & ο γιαλός να ναι ολόισιος& Έτσι πάντα θα προχωρώ εγώ!

Είπα αυτό που βλέπω. Αν νομίζεις πως το σχόλιο θα σκανδαλίσει τον οποιονδήποτε το διαγράφεις αμέσως χωρίς να με ειδοποιήσεις.

Ξέρω πως καλό θα μου κάνεις. Θα με προστατέψεις ,γιατί εσύ μπορείς να με καταλάβεις μόνον!

Δεν επιζητώ καμία άλλη χολή από "την κόλαση των άλλων" ( Σαρτρ) & ξέρεις πως δεν επιζητώ ούτε & σχόλια,γι `αυτό & στα μπλογκς μου τα σχόλια έκλεισαν οριστικά & αμετάκλητα.

Στην κρίση σου λοιπόν το παραπάνω σχόλιο. Να σαι καλά. Πάντα θα σε ευχαριστώ για την ΓΝΗΣΙΑ & ΑΔΟΛΗ φιλία σου!

onlysand είπε...

ΑΛΕΞ...

σιγά μην σκανδαλίσει το σχόλιό σου!...
εξάλλου, χυδαίοι είναι/γίνονται οι άνθρωποι, ποτέ η γλώσσα!

δεν καταλαβαίνω όμως γιατί είναι λάθος το "κάνουν έρωτα" - η έκφραση είναι διαδεδομένη και

'κατοχυρωμένη' στην υπέροχη γλώσσα μας που όχι μόνο 'δανείζει' αλλά και αφομοιώνει, αιώνες τώρα,

όλο τον γλωσικό πλούτο του ανθρώπινου είδους

άσε που με τούτα και μ' εκείνα, έχασες και τα ...δελφίνιααα !!! ;)

επίσης: γράψε μας μια φορά, πώς διαχωρίζεις τον Νατουραλισμό από τον Ρεαλισμό - και γιατί

απαραιτήτως τον έναν εις 'βάρος' τού άλλου

το κυριότερο: χάρηκα πάρα πολύ με την επιτυχία της εγχείρισης του αδελφού σου!
κατά ένα μαγικό τρόπο, είσαι κι εσύ από τους φίλους που μου αφαιρούν έγνοιες - πολύ σ' ευχαριστώ :)

Υ/γ. Κι εγώ αγαπώ πολύ την Ντυράς

akb8862 είπε...

Να σου πω Νανά μαζί με τις μεγάλες μου ευχαριστίες για τη φιλία & την "καθαρή αγάπη" σου ( κατά Σ. Ξένον & ΜΟΝΟ!) πως την εικόνα την είχα δει παλιά & ήξερα τότε πως υπήρχαν δελφίνια & μου άρεσε ως οφθαλμαπάτη.

Όμως σήμερα έπεσα στην παγίδα της οφθαλμαπάτης λόγω υπερβολικής κούρασης! Το είδα Νατουραλιστικά,όπως ακιβώς βλέπει ο κόσμος μα τα πάντα! Τούτος ο Πλανήτης κατάντησε ένα διαρκές εκκύκλημα. Ο Θύτης είναι "άγνωστος" μόνο τα θύματα βλέπουμε & αυτά όπως μάς τα σερβίορουν...

Υπάρχει ένας Υπέροχος φωτογράφος ( μου διφεύγει το όνομα ,μα είναι πασίγνωστος. Όποιος το θυμάται ας το πει!) που φωτογραφίζει γυμνούς ανθρωπους από πολ μακριά ,όμως και με πολ. σεβασμό& ολοι μαζί οι γυμνοί σχηματίζουν ένα σχήμα πχ λουλούδι κλπ. ! Καταλάβατε ποιον εννοώ!

Τι θέλει να πει δηλ τούτος ο υπέροχος καλλιτέχνης; Χρησιμοποιεί βολτερική αποστασιοποίηση ( τον Βολτέρο τον πάω μόνο σε όσα ήταν σωστός & κατά ένα 80% ήταν σωστός. Τον Ρουσό δεν πάω με τίποτε!) την οποία δανείστηκαν ολοι οι γάλλοι ρεαλιστές ( να ο ρομαντισμός τους!) από κει και ύστερα την χρησιμοποίησε πολύ το Νέο Μυθηστίρημα μετουσιώνοντάς την σε κινηματογραφική απεικόνιση ( & η Ντυράς έγραψε & πολλά σενάρια) & την χρησιμοποιεί πολύ & ο φωτογράφος που λέω για να πει από μακριά και με σεβασμό στο γυμνό: Είμαστε εντελώς γυμνοί τα πάντα παρακολούθούνται! Τι θα κάνουμε για την "γύμνια" μας που είναι ορατή από παντού;

Απλά θέτει το ερώτημα & μας καλεί να λειτουργήσουμε με ΚΡΙΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ για να αγκαλιάσουμε την τέχνη που θα δώσει την ΚΑΘΑΡΣΗ για το ΜΕΤΑ του Νατουραλισμού! Όμως η τέχνη μονη της ΔΕΝ μπορεί να προχωρήσει...Θέλει & μας . Αν δεν πάμε εκεί το ΜΕΤΑ δεν θα ρθει. Σε τούτη την Παγκόσμια αρχαιοελλ Υβρι οι απο Μηχανής Θεοί μέσω πάντα της Τέχνης είμαστε ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ, ΟΛΟΙ μαζί από καθε χρώμα & φυλή. ΕΜΕΙΣ Θα δώσουμε την Κάθαρση.

Το 1958 με το έργο που ανέφερα η Ντυράς έθετα πολύ ψύχραιμα τούτο το πρόβλημα! Και ήταν η εποχή του "καναπέ" στη Γαλλία...Στην Ελλάδα ,που για μένα δυστυχώς είναι περίπου πάνω κάτω 50 χρόνια πίσω από τον Δυτικό κόσμο, ο "καναπές" ήρθε στη δεκαετία του 90! Και έτσι και μεις πάμε με το "δε βαριέσαι, τι με νοιάζει" δηλ με το αρνητικό ( & όχι με το θετικό !!!) moderato cantabile της Ντυράς ( μα & που είναι όρος της μουσικής). Αυτά στη Δύση είχαν αρχίσει να ναι έτσι αμέσως μετά το Βιετνάμ...σε μας δυστυχώς έρχονται ΟΛΑ μαζί ( εντό στο Ελλάντα!).

Στα ματωμένα χώματα τούτη την υπέροχη αποστασιοποίηση χρησιμοποιεί η Δ. Σωτηρίου, μα δυστυχώς η μεταφορά του στην τηλεόσαση (& είναι θέμα σκηνοθέτη & μόνον!) το έργο αυτό το ΣΚΟΤΩΣΕ ,το αλλοτρίωσε ! Δεν υπάρχει νεύρο και ψυχή που όμως υπάρχουν σε κάθε σελίδα του βιβλίου της! Και αυτό είναι προδοσία απέναντι στην Δ.Σωτηρίου, μην πω & Υβρις!

Στο ποστ μου που θα χει το τίτλο του έργου της Ντυράς θα πω κάποια πράγματα μέσα από την τέχνη γι` αυτό το Μετά τον στυγνό Νατουραλισμό που ζούμε. ΟΠΟΤΕ μπορέσω ( γιατί είμαι ένα κινούμενο πτώμα από κούραση...μα θα ναι το επόμενο ποστ μου!).

Επειδή έχασα τα "δελφίνια" & επειδή το πε & ο Ρητέρν & το εξήγησε υπέροχα. Άρχισα να σκέφτομαι τι μπορεί να συμβολίζει το δελφίνι . Αφού μπαίνει και βγαίνει χαρωπά στη θάλασσα-σαν τον φοίνικα που αναγεννιέται αέναα άρα είναι σύμβολο αναγέννησης άρα για μένα είναι Η ΤΕ΅ΧΝΗ η μόνη οδός σωτηρίας του Πλανήτη για το ΜΕΤΑ! Και θα δώσω ένα λινκ τώρα που σε περίληψη στα γαλλ & αμέσως παρακάτω στα αγγλ δίνει συνοπτικά τον συμβολισμό μέσα από το δελφίνι ,για να επανορθώσω μιας & δεν το είδα.

Θα κρατήσω & τα 2 αυτά σχόλια μου με κοπυ πειστ για μελλοντικό μου ποστ αφιερωμένο ίσως στη Ντυράς.

Χαιρετώ όλη τη σύναξή μας.

Το λινκ: Δείτε :ΕΔΩ

Moderato catabile ,λοιπόν μα θετικά ! Άλλη διέξοδο πια ο Πλανήτης ΔΕΝ έχει!

onlysand είπε...

ΑΛΕΞ !

μα, και "κινούμενο πτώμα από κούραση", έγραψες, 'αδελφάκι', έγραψες!

respect! :)

και πολλή ξεκούραση (τη χρειάζεσαι!)

onlysand είπε...

Ξέχασα!

...και μην απολογείσαι συνέχεια!!!

μου σπάει τα νεύρα αυτό!!!

δεν έχεις να επανορθώσεις τίποτα !!!

akb8862 είπε...

Αχ ,Νανά! πώς να ξεφύγω τώρα εγώ από τούτη την αμμοφλοίσβια ΣΥΝΑξΗ της αγάπης!

Να μαι πάλι! Με το λαπτοπάκι τώρα!
Δεν απάντησα σε κάτι που χες ρωτησει!

Οι Γαλλοι ηταν αυτοί που είπαν "κάντε έρωτα όχι πόλεμο"! Μα το παν εντελώς νατουραλιστικά & στυγνά όπως στυγνά πορνογραφικά αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στη Νανά του Ζολά! ( κυκλοφορεί & σταν ελλ,όπως & το έργο της Ντυρας με τον ιδιο τίτλο στα λατινικά!).

Για αυτό η Ντυράς κορυφαία στο Νεο Μυθιστοτημα που προέκυψε αμεως ΜΕΤΑ τον νατουραλισμό τους απαντούσε με ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ & χρησμούς! Τους τα πε & ο Μπεκετ στη γλωσσα τους (γαλλ έγραφε!) στο " Περιμένοντας τον Γκοντό! Μα πού να καταλάβουν! Ακόμη χαμπάρι δεν πήραν!

Στις αρχες τις δεκαετίας του 60 ο Ζ. Ντεστέν με τη συνθηκη του Εβιάν έδωσε τέλος στην Γαλλ . Αποικιοκρατία. Οι Γαλλοι άρχισαν να το παίζουν μετά & εως σήμερα ανθρωπιστες ! Ποτέ δεν ζήτησαν ΣΥΓΝΩΜΗ,όμως! Τους ίδιους τους υπηκόους τους που αναγκάστηκαν με βαση τις παραπάνω Συμφωνίες τους καλεσαν να επιστρεψουν στη Γαλλια ( κυριως τη 2η γενια) & τους πέταξαν στη Νότια Γαλλια ( την προφορά της οποίας κοροιδευουν με ανάλογα ανέκδοτα που κανουμε εμεις για τους Πόντιους γιατι και μεις την ευγένεια αυτης της ελλ ράτσας & το φιλοτιμό τους ΔΕΝ μπορούμε να τα φτάσουμε ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ!) & από τοτε & έως σήμερα τους αποκαλούν ρατσιστικά ( στα μουλωχτά όμως!) : ΜΑΥΡΟΠΟΔΑΡΟΥΣ!

Τους τα χωσε σε γνωστο περιοδικό πρόσφατα & η Καρλα Μπρουνι ( ΑΠΤΑΙΣΤΑ τα γαλλικά της από καθε άποψη!) είπε ξεκάθαρα πως νιωθει & γαλλιδα & ιταλιδα μα πως προτιμά τη χαρισματικότητα των Ιταλων γιατι ο Γαλλος έχει έπαρση με το καλημέρα & είναι έτοιμος να σε αρπάξει από τα μουτρα! Αυτο ακριβώς το βίωσα & το βιώνω & εγω με τους Γαλλους ,γιατι τους είδα & στον εργασιακό τομέα! Παντα ο Γαλλος ειχε δίκιο & αν ολα συνηγορούσαν ακόμη υπέρ του Έλληνα συναδέλφου...

Και είναι έτσι ο Γαλλος γιατί αυτοκάθαρση δεν έκανε ποτέ! Ενω ο Γερμανός έκατσε ο ίδιος τον εαυτό του στο σκαμνι για το ναζιστικό παρελθον & έτσι μπορεί να κοιτά το κόσμο κατάματα & χωρίς έπαρση. Και να γιατί παει μπροστά η Γερμανική Οικονομία ξανά & να γιατί ο ανυπαρκτος γερμανικός κινηματογράφος τώρα εμφανίστηκε μα θριαμβευει...

Και η Γαλλια ξεροκέφαλα εκεί! Αναρωτιέται για τις απώλειες της ,μα δεν εννοεί τι πρέπει να κανει!Να πει δημόσια μια ΣΥΓΝΩΜΗ που ΔΕΝ είπε ΠΟΤΕ!

Για αυτή τη συγγνώμη έθετε δηλήμματα η Ντυράς! Γιατι ολα αυτα τα βιωσε πρώτα στην ΙΝΔΟΚΙΝΑ! Και ήταν και η εποχή που άρχισε να θριαμβεύει ένας Καμύ! Μα τον φάγανε μπαμπέσικα & αυτό το μπαμπέσικα το έκρυψαν ,οπως ακριβως εκρυψαν το οτι Ο Καραθεοδωρή ήταν ο "συμβουλος" του Αιστάιν! ΔΕΝ έχει ούτε 2 χρόνια που το μάθαμε!

Ο Καμυ τάχα πηγε από τροχαίο! Οπου & να ψάξετε αυτο θα γραφει αλλα ώς το 1980 έγραφε πως πηγε απο "αδέσποτη" σφαιρα καθώς περνούσε απέναντι σε κάποιον δρόμο!

ΥΒΡΙΣ & εδω στο διαρκές εκκύκλημα που αναφέρω παραπάνω...

Γιατι ρεαλισμος & ρομαντισμος πηγαν χερι χερι διαβαστε στα ελλ το ΚΟΚΚΙΝΟ & ΤΟ ΜΑΥΡΟ ( είναι στο ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ των 2 ρευματων) . Μετά διαβάστε Μπαλζακ το ΜΠΑΡΜΠΑ ΓΚΟΡΙΟ & το ΕΥΓΕΝΙΑ ΓΚΡΑΝΤΕ . Αν δεν δειτε σε αυτά τα έργα να ναι 50% ρομαντισμόός & 50% ρεαλισμός χέρι χερι ελάτε να ΜΕ ΦΤΥΣΕΤΕ ΕΔΩ!

Και μετά παλι σε ελλ μετάφραση υπαρχουν το ΝΑΝΑ & το ΖΕΡΜΙΝΑΛ του ΖΟΛΑ! Τα χω διαβάσει & δει σε ταινία & τα 2 μονο δυστυχως. Δυστυχώς ,διοτι αποτελούν μονο 2 τομους απο ένα μυθιστορημα ποταμο 21 τομων με τιτλο οι ΡΟΥΓΚΟΝ-ΜΑΚΑΡ. Και ολα πού να τα διαβάσω.

Εκει θα δειτε το στυγνο πια νατουραλισμο -πορνογραφία σκετη στην κυριολεξια & μεταφορα !Ειδικα στο Ζερμιναλ θα δειτε στη τελευταία σελιδα του τον κεντρικό ήρωα να φεύεγει χαρουμενος για Παρίσι!

Ξέρετε γιατι ? Μόλις ειχε διαπράξει ΥΒΡΙ! Πουλησε για μια βουλευτική έδρα του συντροφους του στα ανθρακωρυχία που τον έβαλαν επικεφαλής τους στον αγώνα για τους κατά του Κεφαλαιου. Και τοτε αυτός πραγMατικά αγωνιστηκε &εφερε στα ανθρωκορυχία εκπροσωπους της 1ης Σοσιαλιστικης Διεθνους! Εκει χαλασε το πράγμα τα κανε πλακάκια με τους συνδικαλιστάδες που αναγνώρισαν την εξυπνάδα του αμεσως & του παν έλα στο Παρίσι εδώ & τωρα θα σε κανουμε βουλευτή πολύ γρηγορα! Προδωσε με ανιερες συναλλαγές τους συντροφους του ( όσους είχαν επιζησει γιατι ειχε χυθει ΤΟ ΑΙΜΑ & Ο ΘΑΝΑΤΟΣ σε ολο το ανθρακωρυχιο και κερδήθηκαν καποια κεκτημένα έστω λιγα)σε μια στιγμή μετάβασης για τα εργατικά δικαια & προς χάριν προσωπικών φιλοδοξιών παει χαρωπά με 1 βαλίτσα στο χέρι. Εκει τελειωνει το Ζερμινάλ & η συνέχεια παίζεται στο αλλο βιβλίο που έπεται & που δεν διαβασα!

Τουτο το διαρκες έγκλημα ,τουτο το εργο μηπως δεν το χουμε δει να παίζεται παντού & παντα? Ε! γι` αυτο ακριβώς κραυγάζει η Ντυράς στο εργο που ανεφερα! Ουδείς την κατάλαβε! Με τούτον τον αξιοπρεπή πόνο εμεινε ολομοναχη μα ΚΥΡΙΑ ώς τέλος & παντα σιωπηλη & πέθανε με το σκυλάκι της ,το μονο ΟΝ που αγαπουσε πια & οταν έβγαινε στα τελευτ. της χρόνια έξω από το σπίτι ήταν μονο για να πάει βόλτα το σκυλάκι της που υπεραγαπούσε & μετά κλεινοταν σιωπηλη στο σπιτι. Καθε μέρα γινοταν αυτο γυρω στις 10 το πρωί :μια μοναχική βόλτα σε καποιες μοναστικές οχθες του ατέλειωτου πανέμορφου ( & λατρεμένου &απο μένα ) 0ποιητικότατου Σηκουάνα! Κι οταν το σκυλακι χόρταινε βολτα ,εκεινη το νιωθε & επεστρεφαν σπιτι μέσα στην απόλυτη σιγή ώς την άλλη μέρα!

Με τούτη την σιγή & αξιοπρεπεια εφυγε τουτη Η Ανθρωπος! Κάπως ετσι εφυγε & η Σιμον ντε Μποβουάρ της οποίας την κηδεια παρακολούθησα απο την ελβετική τηλεόραση τότε. Η μονη που έκλαψε & ήξερε ΓΙΑΤΙ ήταν μονο μια άλλη γυναικα & που της έριξε στο φέρετρο ενα μουσκεμένο από τα δάκρυα της τριαντάφυλλο την ώρα που έπεσε η πρωτη φτθυαριά χώμα! Ποια ηταν η Κυρια αυτη? Η αδελφη της που χε πλανταξει στο κλαμα...ενω ολοι διπλα της συμφωνα με τα δυτικά ήθη ήταν παγεροί!

Το κλαμα της αδελφής της (ΔΕΝ θα το ξεχάσω ποτέ) ήταν αξιοπρεπέστατα αρχαιοελληνικό & ήταν ΚΡΑΥΓΗ για μια άλλη παρόμοια ΥΒΡΙ!

Καλο ξημέρωμα, πεφιλημένη ΣΥΝΑΞΗ !

Ανώνυμος είπε...

Μουσική δωματίου Νανά;
Μουσική στα κύματα της ψυχής, μια ακτινογραφία σχέσης με πεταλούδες για να κρύβονται τα δάκρυα...
εξαιρετικό!

Ρέντα ο Άλεξ, ε;! και τι θα γράψεις στο μπλογκ σου, μετά απ' την πρώτη δημοσίευση που έκανες εδώ, φίλε;
ανυπομονώ να δω...

Καλημέρες ;)

Ανώνυμος είπε...

"θα σου ανοίξει η απουσία μου την πόρτα."

Τον κρατώ.Σε ευχαριστώ!

Δώσε μας πιο πολλές εικόνες.. στο λόγο ...θέλω κι άλλο.

Γιωτούλι

onlysand είπε...

@ Καλημέρα, ΑΛΕΞ !

ναι, περιμένουμε το 'γαλλικό' ποστ ;)

εύχομαι όλα καλά, φιλιά :)


@ ERASER, σ' ευχαριστώ

και σε σένα ένα ωραίο απόγευμα με ευχάριστες εκπλήξεις και "πεταλούδες-ακτινογραφίες"(!) :)

onlysand είπε...

ΓΙΩΤΟΥΛΙ :)

ο καθένας κρατάει ό,τι επιθυμεί !

(μεταξύ μας, δεν με ...χαροποιεί και τόσο, πως απ' όλο το 'σκηνικό' πήρες την απουσία και ...έφυγες...;)

φιλί

Ανώνυμος είπε...

το τραγικό,Νανά μου,είναι ότι ξέρω και ξέρουμε την επιλογή στο σταυροδρόμι..

δεν είναι το πιο τραγικό ότι ξέρουμε;;

παρόλ' αυτά...

onlysand είπε...

ΑΡΙΑΔΝΗ :)

έφευγα και μ' έφερε πίσω η καλησπέρα σου

ναι, είναι τραγικό - αλλά αφού το 'ξέρουμε', δεν πρέπει να το παλέψουμε; ...;)

Υ/γ. και σήμερα ο μπλόγκερ δεν μ' άφησε να μπω στα σχόλια του ανθισμένου κήπου σου... ;(
Διαλέγεις ποίημα-μαχαιριά κάθε φορά... και μουσικές μοναδικές!
Υπέροχα! :)

akb8862 είπε...

Νανά πες μου! Γιατί σφάζεις τόσο γλυκά & πονεμένα συνάμα με τους στίχους σου;

Αχ! Αχ! Αχ!
Κοίτα πώς σφάζεις:

"αναδύεται χλωμή με την παλάμη
στο στόμα σταματημένη κραυγή"

Σαν στο "Μετέωρο βήμα του Πελαργού" του λατρεμένου μας Αγγελόπουλου νιώθω εδώ...( Περιμένοντας τη "Σκόνη"!)& εδώ :

"η λεπτουργός ιχνογραφία της αφής σου
αφήσου.. αφήσου... αφήσου....
οικόσιτο της ερημιάς το πρώτο πια φιλί σου
νότα διστακτική και σαν να λέει θυμήσου!"...Το ατέλειωτο ,το διαρκές μοναστικό δάκρυ!

ΜΕ ΕΣΦΑΞΕΣ πάλι! Γράφε! Γράφε να μαθαίνουμε...

eraser,σε ευχαριστώ. Όχι στο ποστ θα πω άλλα πράγματα σχετικά μα άλλα. Τούτα ίσως τα χρησιμοποιήσω για άλλο ποστ για την Ντυράς μάλλον.

Απλά μου χρειάζεται πρώτα αρκετή ξεκούραση...& αυτό με σκάει ,διότι το β! μέρος της Φωσκολιάδας που ξεκίνησα το χω έτοιμο στο σκληρό του εγκεφάλου μου,μα η κούραση δεν με αφήνει να το περάσω στο γουορντ...Τεσπα! Δεν σκάω. Τίποτε δεν πάει χαμένο και ο Μαρσέλ Προυστ έλεγε πως πάντα ανακτάται ο χαμένος χρόνος, άρα πάω θετικά moderato cantabile κατά Ντυράς!

Να μαστε καλά όλοι!

Υ.Γ. ΚΟΥΙΖ πώς θα πετάξουμε τον "καναπέ" ,αυτόν για τον οποίο κραύγαζε η Ντυράς & αποκτήσαμε & μεις! Εδώ μας θέλω!

Ανώνυμος είπε...

"ποιος είσαι; και πού ήσουνα πριν απ’ το βράδυ;"

Εγώ κρατάω αυτό...

Αυτό που σε μια στιγμή αναρωτιέσαι...μια μόνο στιγμή και αν δεν προλάβεις να το ρωτήσεις, δεν το ρωτάς ποτέ...

Καλύτερα ίσως;

Θα δείξει...κάθε φορά είναι αλλιώς...κάθε φορά σαν πρώτα...κάθε τέλος και αρχή...

onlysand είπε...

ΑΛΕΞ :)

περιμένοντας τη "Σκόνη του Χρόνου"
(ναι, κι εγώωω!... ;)

εδώ, η καθημερινότητά μας δεν έχει καταφέρει να μας σηκώσει απ' τον καναπέ, θα το κάνει η Ντυράς πανελληνίως άγνωστη;... ;(

ο χρόνος - ακόμα κι όταν τον χάνουμε - στην ουσία είναι 'ελεήμων'...

Όμορφο μεσημέρι να έχεις :)

onlysand είπε...

ΝΤΙΝΟΥΛΙ :)

"καλύτερα ίσως", πουλάκι
γιατί "κάθε τέλος και αρχή"

αστέρια πέφτουν στα μαλλιά
κι η έρημος σφαδάζει...


Σου στέλνω χρώμα για τις πινελιές στη συννεφιά του κόσμου :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

προς όλους τους συνταξιδιώτες :
αν όχι μέχρι το βράδυ, από αύριο στην πρώτη σελίδα του 'φλοίσβου', οι ...φωτο σας, όπως εγώ σας φαντάζομαι... ;)))

meril είπε...

Λοιπόν ....όπως το πες
θα (ξανα)ρθω
πατώντας στα σημάδια-λέξεις
που αφήνεις
Σίγουρη
πως θα σε βρω
φορτωμένη απ' την έννοια
του καλού
και του ονείρου το μοίρασμα
Θα με κοιτάξεις
(όπως πάντα)
"έχουμε δουλειά λοιπόν βιάσου!"
θα πεις κι η μουσική εναρκτήρια
θα ηχήσει
ο δρόμος θα ναι εκεί....

onlysand είπε...

MERILou :)

αφοπλιστική! συγκινητική!
μ' έστειλες τώρα, ε;...

είσαι πολύ γελασμένη, αν νομίζεις ότι αυτό το 'νοτισμένο' διαμαντάκι σου θα μείνει αναπάντητο;!...

έχω ήδη φτιάξει 'σκηνικό' για τα ΜΕΘεπόμενα πρωτοσέλιδα - τώρα σε είχα στο νου, επειδή ως αύριο θα 'σερβίρω' τους ...καφέδες! - και θα ανυπομονώ 'σκανταλιάρικα' (όπως το είχες μαντέψει!;)

φιλιά πολλά με λιακάδες παντός καιρού

Ανώνυμος είπε...

"οι γυναίκες είναι όμορφες όταν τις αγαπούν"
στίχος από κάποιον γάλλο συγγραφέα από ό,τι μου είπαν...
μου άρεσε και τον καταθέτω.
καλή συνέχεια,

σας φιλώ

onlysand είπε...

ΓΙΩΤΟΥΛΙ :)

κι εσύ τώρα μου θύμισες το τραγούδι της Αλεξίου "Οι άντρες περνούν, μαμά" (μουσική: Φρανσουά Μπέρνχαϊμ, στίχοι: Ντιντιέ Μπαρμπελιβιέν)

"...έτσι βγαίνουν τα τραγούδια, μάτια μου..." Αναρωτιέμαι: υπάρχει γυναίκα που ΔΕΝ την αγαπάει κάποιος; έστω, ένας/μία!...

επίτηδες ξεχνάς το ονοματάκι σου;
για να μας ...λείπεις... ;)

φιλάκια σταυρωτά και χαρωπά (σαν κι εσένα)

akb8862 είπε...

Καλησπερούδια! Εδώ είμαι & όλα τα βλέπω!
Όχι που θα γλιτώσετε από την πάρλα μου!

Στο ΚΟΥΙΖ μου ουδείς απάντησε! Εγώ βρήκα μόνο μια λύση για ΜΕΝΑ! Αν την μιμηθείτε την κάτσαμε την βάρκα όλοι...

Σε λίγο θα με εννοήσετε ,απόλυτα!

Καθείς για τον καναπέ του θα πρέπει να βρει μια ΜΟΝΑΔΙΚΗ ανά τον κόσμο λύση...αλλιώς θα πέσουμε στην ομοιομορφία & ισοπέδωση που είναι & επιταγή των "καιρών" μας...

Ο "καναπές" της Ντυράς δεν είναι άσχετος με την αρχεολλ τραγωδία. Η λέξη : καναπές ανήκει στις "λέξεις ταξιδεύτρες" του Μαν-Ο-λη Τριανταφυλλίδη (έτσι τις αποκαλεί ποιητικά!) & προέρχεται από το αρχαιοελλ "κωνοπείον " που μέσα από τα βάθη των αιώνων μάς ξάναρθε εδώ στο Ελλάντα ως "καναπές" !

Άρα ,αφού εμείς είμαστε οι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, είμαστε & οι ΜΟΝΟΙ που θα δώσουμε τη λύση στον ευατό μας!

ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΑΣ ΤΟΝ ΧΑΡΙΖΩ ( άλλη λύση για μένα δεν βρίσκω...) εντελώς ΔΩΡΕΑΝ μόνο θα επιβαρυνθείτε τα έξοδα να ρθετε να τον πάρετε. Τσάμπα σας τον δίνω! Και είναι σχεδόν καινούργιος.

Αλλά προσέξτε αν τον πάρετε & πχ. αν έχετε έναν σπιτι σας ,θα αποκτήσετε δύο κ.ο.κ....Εμένα όμως θα με λυτρώσετε! Τώρα εσείς τι θα κάνετε! Πού να ξέρω εγώ! Από χωριό είμαι...Και μη γελάς, Νανά! Σε βλέπω. Έσκασες στα γέλια. Ορίστε μας! Σοβαρά μιλάω...


Νανά μου έχεις δίκιο "ο χρόνος - ακόμα κι όταν τον χάνουμε - στην ουσία είναι 'ελεήμων'..." !!!

Εγώ θα λεγα & ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ !!! Κι έτσι την κάνω για μια νυχτερινή περπατάδα μοναχική στην πόλη!

Ες αύριον ,ες μεθαύριον ...Je ne sais pas!

Τα λέμε!

Χαίρε ,πεφιλημένη Σύναξη!

Ανώνυμος είπε...

"πέφτει σε βράχο κι από τότε
κάνει πως φοβερίζει την απάτη"

Καλημέρες,Νανά,με εντυπωσίασε ο στίχος!

(συναφής και προς τις "μάσκες" του νυχτερινού!!)

Ανώνυμος είπε...

"για την ψυχή το χάδι"!
το ξέρουμε, Νανά, κι αυτό φαίνεται σε κάθε σου ποστ (το ένα πιο γοητευτικό από το άλλο)!

Άλεξ, εδώ και αρκετές μέρες δεν καταλαβαίνω τίποτα από το χειμαρώδη λόγο σου... Θα μπορούσες πιο συνοπτικά να μας χαρίζεις τις γνώσεις σου με περισσότερη ευκρίνεια και όχι με τόση "βιασύνη"

Εύχομαι να περάσετε όλοι ένα πολύ όμορφο Σ/Κ "με γιασεμάκια στην ανάσα σας"

roadartist είπε...

"Μια μουσική σηκώνεται να φέρει
γιασεμάκια στην ανάσα σου"

Δύσκολα θα υπήρχε καλύτερη "καλημέρα" για μένα σήμερα!!!
Σε ευχαριστώ πολύ Νανά!!
Όμορφο σκ.. γεμάτο έμπνευση.. σε φιλώ!!

roadartist είπε...

"αφήσου.. αφήσου... αφήσου...."

Πλέον έχει γίνει δύσκολο το να αφήνεσαι Νανά μου.. Ας το παλέψουμε..

Ανώνυμος είπε...

Δίκιο έχει η Roadartist, Νανά !

η πιο όμορφη καλημέρα, εκτός από την "ομιλούσα" ζέρμπερα, είναι αυτή:

"Μια μουσική σηκώνεται να φέρει
γιασεμάκια στην ανάσα σου" !

Αλλά! χαχα όχι να το περηφανευτώ, η δική μου "φωτο" είναι η πιο παραστατική!!! χαχαχα
(όχι πως δεν... ζηλεύω της Αριάδνης, της Voul-Voul, της Roadartist χαχα - όλες! είναι πολύ πετυχημένες όλες!!!)

Να'σαι καλά Νανά! κι εσύ και η οργιώδης φαντασία σου! Το χιούμορ σου, η οξυδέρκεια και οι υπέροχες ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ εμπνεύσεις σου!

Θαυμάσιο Σ/Κ σε όλους
και καλημέρες-ζέρμπερες ΚΑΘΕ μέρα!

Υ/Γ. Πώς μπορώ σε παρακαλώ να "κατεβάσω" τον τιγράκο μου;! πατώντας πάνω του, με βγάζει αλλού'ντ'αλλού!...

akb8862 είπε...

Φίλτατε markos! Πόσο χαίρομαι που σε ξαναβλέπω,γιατί σε εκτιμώ πολύ.

Κοίταξε κάποτε ένα πολιτικός μας που δεν ζει είπε το θυμοσοφικό: "Οι νύχτες είναι γκαστρωμένες". Πολύ σωστό ήταν για κείνη την εποχή. Εγώ το συμπληρώνω για τη σημερινή λέγοντας πως και οι μέρες ( όχι μόνο οι νύχτες) είναι γκαστρωμένες!

Γι `αυτό λοιπόν βόηθα με αποσυμβολίζοντας αυτά που λέω...διότι πιο "ξεκάθαρα" δεν γίνεται. Να! Προ ολίγου έκανα & γω ένα ποστ με τίτλο :" MODERATO CANTABILE !?!!".

Να το δεις μέσα από το πρίσμα του σημερινού ποστ της Νανάς. Να άκου τους στίχους της:

"Μυρίζει πάλι όνειρο
κι ο ουρανός γελάει
στο κάρβουνο της νύχτας
ασημένια φλούδα υφάδι
για την ψυχή το χάδι".

"στο δακρυσμένο μόνο του κατάρτι
κάθεται πεταλούδα λουλουδάκι
στο πέτο της ξανθιάς άμμου
κι η βασκανία μακριά του.

Ήλιος κουτσός πιάνει δουλειά
και βάφει μαγουλάκια"!

Δεν ακούγονται όμορφα σαν στίχοι γλυκόπικρου νανουρίσματος;

Δες και τον τίτλο της! Στην παρένθεση κρύβει κάτι που μάλλον δεν τολμά να ομολογήσει, να πιστέψει,να διανοηθεί !!! Ή και όλα μαζί.

Πάντως η "καλημέρα" που προφέρει μέσα στις Αλκυονίδες είναι ξεκάθαρος "καημός" ακόμη σε τούτον τον πλανήτη...

Να γιατί & γω στο ποστ μου βάζω στο τέλος του τίτλου: " ! ? !! ". Δεν ξέρω αν πάω λίγο πιο αισιόδοξα...Κάπου εκεί κινούμαι και γω πάνω κάτω...
Θα δείξει γιατί η ανθρωπότητα βρίσκεται στο " Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" ( ταινία του Θ. Αγγελόπουλου) και τα πάντα πια κρίνονται στο νήμα.

Τώρα ανάμεσα στο ποστ το δικό μου & της Νανάς αν δεν υπάρχει ταύτιση έχουμε διαφορά με βραχεία κεφαλή. Ποιος είναι μπροστά το ίδιο το έργο θα το δείξει,γιατί αυτό είναι χρησμός & από πριν δεν λύνεται!

Αχ! Μάρκο μάλλον δεν σε διαφώτισα...Να περάσει λίγο το ανεμογκάστρι και θα τα πούμε πιο λιανά...Τώρα μόνο να περιμένουμε μάλλον μπορούμε!

Νανά σε διαβάζω καλά ή λάθος & κατά πόσο λάθος;;; !

Φιλιά σε όλη τη Σύναξη!

Ανώνυμος είπε...

Ποιο "ανεμογκάστρι" και τι να "αποσυμβολίσω", φίλε Άλεξ;

ούτε λέω πουθενά ότι δεν εννόησα τι "λέει" η Νανά. απλώς, είπα ότι θα μπορούσες να γράφεις πιο συνοπτικά/εύληπτα, και όχι όλα μαζί μπερδεμένα και γριφώδη.

κι όλα αυτά, με την ειλικρινέστατη φιλική διάθεση που διακρίνει την "Άμμο", καθώς κι εγώ ως "συνταξιδιώτης", εκτιμώ όλους τους συμμετέχοντες - εννοείται !

Χαιρετώ και πάλι, να είστε όλοι καλά!

Υ/Γ. Νανά, πράγματι εξαιρετικά εύστοχες οι "φωτο" των φίλων! :)

Καπετάνισσα είπε...

Ανοιχτές καρδιές και λιακάδες που σουλατσάρουν σε ροδαλά πρόσωπα!

Αρχίζει ν΄ανθίζει ο τόπος ή μου φαίνεται;

Πάω να βολτάρω. Να μαζέψει η ψυχή ομορφιές και η ματιά χρώματα.

Φιλώ σε.

akb8862 είπε...

Φίλτατε, Μάρκο! Σαφώς και κατάλαβα ΑΠΟΛΥΤΑ ότι" [ούτε λες] πουθενά ότι δεν εννόησ[ες] τι "λέει" η Νανά."

Κάθε άλλο! Απλά είπα να δεις τα όσα λέω στο σημερινό μου ποστ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ & του σημερινού ποιήματος της Νανάς για το οποίο είμαι ΑΠΟΛΥΤΑ ΒΕΒΑΙΟΣ ότι το χεις καταλάβει & νιώσει.

Και άλλοι μου λεν τελευταία ότι μιλώ ακατάληπτα κλπ . Μάλιστα μου παν ότι μιλώ & αντιφατικά. ΔΕΝ το πες εσύ!

Άρα έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ! Και σε ευχαριστώ πολύ ειλικρινα γι` αυτό & θέλω να με ΠΙΣΤΕΨΕΙΣ!

Είμαι χειμαρρώδης & ζαλίζω κόσμο με την πάρλα μου! Η οποία ΔΕΝ κόβεται. Έτσι λοιπόν θα μαι πια στα σχόλια μου βραχυλογικός & στα μπλογκς μου χειμαρρώδης, γιατί ξέρω πολύ καλά τι λέω!( Αυτό το λέω εγώ & σίγουρα δεν το πες εσύ. Είμαι πολ αυστηρός με τον εαυτό μου!). Μα εκεί θα υπάρχει φραγή στην πάρλα μου ,διότι ένας λόγος που έκλεισα οριστικά τα σχόλια στα μπλογκς μου ήταν και αυτός: να σιγήσω όσο γίνεται περισσότερο ( υπάρχουν κι άλλοι λόγοι μα δεν χρειάζεται να τους πω...).


Σε διαβεβαιώνω και πάλι για την απεριόριστη εκτίμηση μου προς το πρόσωπό σου ,η οποία είναι αμοιβαία και το διαισθάνομαι,από καιρό,όχι μόνο τώρα. Να σαι σίγουρος.

Σε τούτη τη σύναξη όλοι μόνο φίλοι μπορούμε να είμαστε.

Αυτό είναι όμως -εξ αντικειμένου πλέον & δεν έχει σχέση με κανένα πρόσωπο της σύναξης αυτής!- το τελευταίο μεγάλο σχόλιο που αποθέτω εδώ.

Αν κούρασα πολλούς με τα χειμαρρώδη σχόλια μου ζητώ συγνώμη. Τα επόμενα θα ναι βραχυλογικότατα & δεν θα κουράσω άλλο όσους τυχόν κούρασα & που ΣΙΓΟΥΡΑ έχουν ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ!

Καλό σας Σ/Κ με πολλή αγάπη καθαρή αδιακρίτως προς όλες& ολους . Τα λέμε.

onlysand είπε...

ΑΛΕΞ & ΜΑΡΚΟ

Μόλις γύρισα και μπήκα στους 'χειμάρρους' σας - καλώσ' τα! ;)

δεν είμαι σε θέση ούτε σε διά-θεση να υπεισέλθω - χαίρομαι πολύ όμως που συν-εννοηθήκατε :)

Ναι, βρε Άλεξ μου, κι εγώ - με όλη την ειλικρινή αγάπη και συμπάθεια που σου έχω - νομίζω ότι αδικείς τη γραφίδα σου που τα βάζεις όλα μαζί στο ίδιο τσουβάλι: δυσκολευόμαστε... ;)

είδα το ποστ σου: εξαιρετικό !
μια και έχεις κλείσει τα σχόλια, ερώτηση: γιατί ασχολείσαι τόσο εμμόνως-επιμόνως με την 'ύβρι';
υπάρχει, το ξέρουμε, συμβαίνει συνεχώς, γύρω μας και εντός μας - δεν βοηθάει, ταπεινή μου γνώμη, η έντονη 'υπογράμμισή της...

σας ευχαριστώ και τους δύο που εμπλουτίζετε το διάλογο στην 'άμμο', όμορφα να περνάτε! :)

(συγνώμη που δεν απέφυγα την φλυαρία)

onlysand είπε...

@ ΑΡΙΑΔΝΗ :)

πού ακούστηκε, ε; να φοβερίζει η αγάπη την απάτη...
μα, ακριβώς, επειδή συμβαίνει κατά συρροή το αντίθετο... ;(

να είσαι καλά - καταπληκτική ανάρτηση οι 'μάσκες' σου!


@ ROADARTIST :)

εγώ σ' ευχαριστώ, χαμινάκι αισιόδοξο - μου δίνει χαρά η ευχαρίστησή σου ;)
και, ναι: "ας το παλέψουμε" :)

ελπίζω να είδατε και τα δυο κορίτσια τις 'φωτο' σας ;)

onlysand είπε...

ERASER :)

και σε σένα, λοιπόν: μετά μουσικής, γιασεμάκια στην ανάσα σου ;)

χαμογελάω... πολύ χαίρομαι που σου άρεσε ο 'τιγράκος' σου!

δεν είμαι ικανοποιημένη όμως: δεν μπορώ να τα βάλω ανάμεσα στα κείμενα, αφήνουν γύρω τους το χώρο κενό...
και, ναι, δυστυχώς, το λινκ σε οδηγεί στο σάιτ αλλά όχι στο ίδιο το σχεδιάκι - ούτε κι εγώ ξέρω πού βρίσκεται τώρα, είχα περιηγηθεί αρκετές ωρίτσες για χάζι...
θα πρέπει να κάνεις το ίδιο... ;Ρ

onlysand είπε...

ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ :)

Και αχ, κρητικοπούλα μου, είσαι πολύ πιο τυχερή - να το ομολογήσεις!
Εμείς, ...εκ του μηδενός τα χρώματα και εκ των στερήσεων τις ομορφιές...
Στις παραθαλάσσιες βόλτες σου, βαθιές ανάσες και για μας τους τσιμεντόπληκτους να παίρνεις! ;)

Εσένα, πάλι - τη δική σου 'φωτο' θα τη δεις στα επόμενα πρωτοσέλιδα 'έπεα' - θα σε στείλω να δεις το μήνα και τον ποιητή που σου χάρισα για το καλό τού Χρόνου - επειδή (μας) έλειψες, να μην το χάσεις κιόλας!... :)

http://onlysand-seashells.blogspot.com/2009/01/blog-post.html

Φιλώ σε κι αγκαλιάζω σε, με νοσταλγία ...νότιου ταξιδιού! x

φιλιά σε όλους και ευχές για όμορφες στιγμές και διαρκή ευφορία :)

akb8862 είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια ,Νανά μου. Ξέρω γιατί μας ενοχλεί η Ύβρις,αλλά θα σιγήσω. Το υποσχέθηκα εξάλλου.
Σε & ΣΑΣ ευχαριστώ για όλα από καρδιάς. Θα επανέλθω στο επόμενο ποστ σου,όταν αντιληφθώ την ύπαρξή του. Έως τότε να μαστε καλά όλοι.

onlysand είπε...

Μην τα μπερδεύεις, Άλεξ μου

η Ύβρις μάς ενοχλεί! η συχνή αναφορά της αποδυναμώνει αυτή την ενόχληση.

κατά την ταπεινή μου γνώμη - και γνώση για το πού αναφέρεσαι.

σκέψου το και απ' αυτή την οπτική;...

akb8862 είπε...

Εδώ ευγενικά Νανά μου & αν επιτρέπεις θα διαφωνήσω.

Το είδα από κάθε οπτική & για μένα ισχύει το αντίθετο:

η Ύβρις μάς ενοχλεί! η συχνή αναφορά της ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΕΙ αυτή την ενόχληση!

Συγνώμη που διαφωνώ. ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ άποψη καταθέτω.

Θα θελα όμως να ΣΙΓΗΣΩ ώς το επόμενο ποστ σου, όταν & όποτε το αντιληφθώ...Άρα & να συνεχίσει η όποια συζήτηση εγώ θα βλέπω αλλά θα σιωπώ. Θα μαι όμως ΕΔΩ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Να μαστε καλά.

onlysand είπε...

Αλοίμονο, Άλεξ!

έχεις την εντύπωση, τόσα χρόνια, ότι ΔΕΝ επιτρέπω τη διαφωνία!...;
θα ήμουν υποκρίτρια και ασυνεπής - το λιγότερο! - σε σχέση με τις πεποιθήσεις και τον τρόπο ζωής μου.

δεν θα ήθελα, ευγενικέ μου, να επιχειρηματολογήσω αναλυτικά, σεβαστή η άποψή σου - ποτέ μην ζητάς συγνώμη για τη γνώμη σου!

akb8862 είπε...

Ακριβώς γι` αυτό ευγενέστατή μου Νανά είπα τη διαφωνία μου. Επειδή τόσα χρόνια σε γνωρίζω & ξέρω πάρα πολύ καλά ότι ειδικά ΕΣΥ επιτρέπεις και την αντίθετη γνώμη & δίνεις και κάθε δικαίωμα γι`αυτό. Με αυτό ακριβώς το θάρρος την είπα! Και με απεριόριστη εκτίμηση για σένα & προς όλους εδώ.

Τώρα θέλω να πω πως εξ αντικειμένου μιλώ πάρα πολύ. Θέλω να βάλω φραγή στο στόμα μου. Πώς το λένε βρε παιδί μου; Να βγάλω το σκασμό; Εγώ το λέω αυτό. Εσείς μην ενοχλείστε! Και το εννοώ διότι χρόνια προσπαθώ να δαμάσω μέσα μου έναν φασίστα ( που κάθε άνθρωπος βέβαια κρύβει λίγο πολύ μέσα του...αλλά αυτό δεν με αφορά τώρα μιλώ για μένα)και δεν το χω καταφέρει,διότι τώρα βγαίνει από λόγο χειμαρρώδη κλπ κλπ.

Ε ! Θα ξαναμιλήσω στο επόμενο ποστ σου! Αφήστε με να αγιάσω,που λέει κι ο λαός. Σαν να μην υπάρχω λοιπόν! Αλλιώς για τούτο το ποστ αν χρειαστεί να μιλήσω θα μιλήσω με λινκ που θα χει φωτό ή μουσική δηλώνοντας μονο παρών!

Καλό σας βράδυ !

Ανώνυμος είπε...

Νανά!

ΠΟΙΑ ΦΩΤΟ!!

ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΤΙΠΟΤΑ!

onlysand είπε...

ΑΡΙΑΔΝΗΗΗ !!! ;)

ακριβώς κάτω απ' τα προηγούμενα 'έπεα' (11/1) έχουν αναρτηθεί στην πρώτη σελίδα τού 'φλοίσβου' - όπως γίνεται σε κάθε ενότητα* - τα σχόλιά σας με τις αντίστοιχες 'φωτο'

*ίσως, δηλ, δεν έχεις δει και τις προηγούμενες!

καλημερούδια σε όλους :)

Ανώνυμος είπε...

επιτέλους το βρήκα η άσχετη!!

αα..πολλές ευχαριστίες!!

πάντα πετυχαίνεις "στόχο" και μας γλυκαίνεις την ψυχή!!

να' σαι καλά!!

akb8862 είπε...

Άντε τώρα εγώ να δηλώσω ΠΑΡΩΝ & να το βουλώσω! Θα σκάσω βρε αν δεν μιλήσω!!!!

Λοιπόν & γω γκαβό είμαι & δεν είδα την φωτό στα ΕΠΕΑ !!! Νανά χίλια ευχαριστώ! Μου πάει πολύ γάντι φέτος τούτη η φωτό! Ξέρεις στις 16/1 ήμουν με τους μαθητές μου στο χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου & σκι έκανα & έλκυθρο & θυμήθηκα τα α! νιάτα μου στην Ελβετία ( τώρα είμαι στη β! νιότη μου!!!)& ένας μαθητής μου μου βγαλε το παρατσούκλι: " Κύριος Άγιος Ελκυθράνθρωπος"! Το λέμε στην τάξη & σκάμε στα γέλια...

Τι νομίζετε! Δεν πήραν χαμπάρι την παλαβομάρα μου & τα παιδιά! Α! καλά! Αυτό είναι παλιό δεν είναι νέο...
Αριάδνη μου άρεσε πολύ & η φωτο για σένα! Έξοχη!

Νανά θα υπάρξει αντι-δωρον ! Πρώτα για σένα για να σε ευχαριστήσω για όλα & για την φωτό , δεύτερον για τον ευγενέστατο Μάρκο που τον εκτιμώ όπως όλους & τρίτον για όλη την εδώ σύναξη! Και αφού γίνει η αφιέρωση, ο καλύτερος τρόπος να βγάλω το σκασμό είναι να πάω για σιέστα. Μη με τσιγκλίσετε όμως! Θα σας ξαναζαλίσω με την πάρλα μου!

Λοιπόν τραγουδάρα σπέσιαλ αφιερωμένη με τη σειρά που είπα:
ΕΔΩ

akb8862 είπε...

Μόλις είδα ΑΦΟΥ έδωσα το τραγούδι στο λινκ εδώ ότι αυτός που έφτιαξε το βιντεάκι για το youtube έχει το νικ: nikiforos1000!!!

Να το πάθω το έμφραγμα σήμερα;;;;

Μάλλον σήμερα για να ησυχάσετε & σεις!

Καπετάνισσα είπε...

Είσαι υπέροχη.
Είσαι μεγάλη παρηγοριά μες στη χλωμάδα και την πικρίλα των καιρών και των ανθρώπων.

Πολύτιμο φυλαχτό το δώρο σου, η έγνοια σου, η σκέψη η απλή, αυτό το "τίποτα" που σημαίνει όλα.

Δεν έχω να πω παρά μονάχα πως κατά έναν περίεργο τρόπο, μαγικό, αφουγκράζεσαι την ανάγκη μου.

Αγκαλιές.
Να δίνεις να δέχεσαι.

THE_RETURN είπε...

Ένα όμορφο "ιμπρεσσιονιστικό" στιγμιότυπο είναι η "Αλκυόνη" σου Νανά μου, καθώς "κυλάει" κάποτε με χάρη παιδική και με τυλιγμένη στους στίχους της μια παράξενη σοφία, ελκυστική, στην αναδιάταξή της μέσα από τον ποιητικό λόγο.

Χαίρομαι πάντα να σε διαβάζω :)

onlysand είπε...

ΑΛΕΞ !

χαχα πιστεύω να σε ...πρόλαβα! ;Ρ

όχι και να πάθεις έμφραγμα από μια ωραία σύμπτωση...! λες να υπάρχει κάποιος που θέλει επί τούτου το κακό σου; ;)

ξέρεις τι κάνω όταν μου τυχαίνει;
κάθομαι και την απολαμβάνω με χαμόγελο... σταματά ο χρόνος (που, μεταξύ μας, ΔΕΝ υπάρχει), κοιτάζω το κενό (επίπεδο Α) κι ευχαριστώ το Άγνωστο που μου υπενθυμίζει το Θείο - και πόσο μια κουκίδα αφανής είμαι στο σύμπαν, κι όμως φορές καταδέχεται να μου χαρίζει όμορφες εκπλήξεις... (Θα μπορούσα να μιλάω ώρες γι' αυτό...)

Υ/γ. μα, τις φωτο τις διάλεξα ακριβώς γι' αυτό: για να σας πηγαίνουν ...γάντι ;)

onlysand είπε...

ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ γλυκειά :)

είσαι η κοντινή μου μακρινή - κατά ένα μαγικό τρόπο - σαν γνώριμη παλιά από τους δρόμους της ψυχής και του ονείρου - το ίδιο νιώθω και για τον Λειβαδίτη, γι' αυτό σου τον χάρισα :)
Και επειδή πάντα έχεις ανοιχτό πανάκι και στις δακρυσμένες χαρές και στις μοιρασμένες λύπες - όπως εκείνος...

τι να πω... μονάχα πως χωράνε όλοι - ακόμη κι η ασημαντότητά μου - στις γενναιόδωρες αγκαλιές σαν τη δική σου

φιλιά πολλά στον αγαπημένο Νότο
και καλημέρες ...παντός καιρού :)

onlysand είπε...

My RETURN :)

γιατί, εγώ δεν χαίρομαι;! (να σε διαβάζω)
και επειδή είσαι ερμητικός (με κλειστά σχόλια, εννοώ - προς το παρόν!...;) βρίσκω την ευκαιρία να σου πω ότι τα ταξίδια με τη σελίδα σου δεν είναι μόνο συναρπαστικά, είναι ένα ολόγραμμα-μνημείο αποστασιοποιημένης γλυκύτητας και συμπονετικής έγνοιας για τον άνθρωπο, και ταυτόχρονα μια πανοραμική τοιχογραφία γεμάτη από τις αντιφάσεις και τη θυελλώδη επέλαση της 'αδιάφορης' ιστορίας...

σ' ευχαριστώ

ερμία είπε...

η σοβαρή σου γλυκύτητα βρήκε τρόπο ν΄ανοίξει τη παρένθεση στον "(αισιόδοξο) καημό" για να μην αγγίξει τις συνηθισμένες απελπισίες.για να χαίρομαι που δύο και δύο δεν κάνουν τέσσερα..
φιλιά και καλησπερούδια

(πέρα απο όσα έγραψες για τον Return να προσθέσω μόνο πως η επιλογή τού πίνακα τού Μάλεβιτς είναι απόλυτα πετυχημένη για τα σχετικά με τον Σοστακοβιτς στη τελευταία του ανάρτηση, για όποιον τυχαίνει να γνωρίζει το έργο του.θυμήθηκα ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα για τη τέχνη μέσα στον ολοκληρωτισμό (αναφέρεται κυρίως στη λογοτεχνία και τη ποίηση) τού Δημ.Τριανταφυλλίδη.αξιολογότατο.)
:-)

onlysand είπε...

ΕΡΜΙΑ μου

χρωματιστή και επιμένουσα

"...στο μεταξύ τού φανερού και τού βλέμματος" να υποστηρίζεις με το πείσμα τού Καλλιτέχνη, πως - ευτυχώς! - δύο και δύο δεν κάνουν τέσσερα ;)

στον άνυδρο καιρό του φαίνεσθαι που "παραμονεύει να δείξει τη φτήνια του"

θερμά σ' ευχαριστώ και σε γλυκοφιλώ

Υ/γ. "η επιλογή τού πίνακα τού Μάλεβιτς"
- εμ;... κρύβεται ο 'ειδικός' μέσα σου; ΔΕΝ κρύβεται...! :)


καλημέρες-λιακάδες και καλή βδομάδα σε όλους τους ομόχνωτους συνταξιδιώτες :)

Ανώνυμος είπε...

"Ήλιος κουτσός πιάνει δουλειά
και βάφει μαγουλάκια." :)

Όμορφη μέρα! Η Αλκυόνη χαρίζει και σε μας την καλοκαιρία των ποιημάτων σου, Νανά :)
Ο καημός ποτέ δεν θα λείψει απ' τον άνθρωπο, είναι όμως μεγάλη παρηγοριά, να τον ταξιδεύουμε μαζί!

Και πώς να σε ευχαριστήσω για την υπέροχη "κινούμενη" φωτο μου!... Κρίμα που δεν μπορώ να την κατεβάσω... Θα'ρχομαι όμως κάθε μέρα να "κλέβω" τα φτεράκια της ;)

Καλή και όμορφη βδομάδα σε όλους τους αγαπητούς φίλους της "Άμμου" μας! :)

akb8862 είπε...

Νανά, ευχαριστώ πάρα πολύ για τα ενθαρρυντικά σου λόγια...Να ξερες πόσο ανάγκη τα είχα...

Μόλις επικοινώνησα με τον αδελφό μου. Υπήρξε μια μετεγχειρητική επιπλοκή του σήμερα που δεν μου αρέσει καθόλου.
Θα πάω αύριο το απόγεμα να τον δω...
Ελπίζω να μην δω κι άλλα! Ποτέ στη ζωή να μην λέμε ότι τα δαμε ΟΛΑ...Μα από τον περασμένο Ιούλη έχω την αίσθηση ότι τα είδα ΟΛΑ...Τα άλλα μακάρι να αργήσουν &να μην τα δω στο κοντινό μέλλον...

Ενδέχεται να "λείψω". Να με συμπαθάτε,μα αν έχει ανάγκη ο αδελφός προηγείται.

Θα κάνω 1 ποστ μόνο στο α! μπλογκ μου μάλλον σε λίγο & απ` αύριο έχει ο Θεός!

Να μαστε καλά. Νανά ευχαριστώ για όλα. Ούτε μέιλ δεν έχω κουράγιο να σου στείλω.

Καλή μας αντάμωση πάλι εδώ!

onlysand είπε...

@ VOUL-VOUL

σ' ευχαριστώ, κορίτσι-Αλκυόνη :)

χαίρομαι που σ' αρέσει η 'ιπτάμενη' φωτο σου - να είσαι καλά


@ ΑΛΕΞ

Να πας γρήγορα στον αδελφό σου, τώρα που σε χρειάζεται - καλή σου δύναμη και περαστικά να είναι όλα τα δύσκολα!

ευχές και αγάπη σού στέλνω :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κλείνουν με το καλό κι αυτά τα 'έπεα' - από αύριο-μεθαύριο θα αναρτηθούν πρωτοσέλιδα (με καινούργιες φωτο - γι' αυτό θ' αργήσω λίγο).
Ανοίγουν απόψε τα ...επόμενα, καθώς σε λίγο ανεβαίνει και νέο ποστ.

Όμορφο βράδυ να περάσετε και χρωματιστή μέρα να μας ξημερώσει :)

kyriaz είπε...

η λεπτουργός ιχνογραφία της αφής σου
αφήσου.. αφήσου... αφήσου....


δεν είναι δικό σας αυτό κυρία Τσόγκα...και το γνωρίζετε πολύ καλά.

Ειλικρινώς λυπάμαι...

kyriaz είπε...

σας ειχα αποστειλει πριν από πολύ καιρο μέηλ μα δε μου απαντησατε
τότε δεν μπορουσα να μπω στα σχολια σας...

ειχα φροντισει τοτε και κράτησα το ποστ σας

αλλάξατε λιγο την ημερομηνια για να μη φαινεται πως το γράψατε μετά απο μένα
ριξτε μια ματια εδω...

Thursday, January 22, 2009
Μουσική δωματίου
Η φυγή αυτοπροσώπως
πρώτο πλάνο στα σεντόνια
βαφτισμένη στο σκοτάδι η μέρα
αναδύεται χλωμή με την παλάμη
στο στόμα σταματημένη κραυγή

σε παίρνει το χεράκι της όμορφο
ροδαλό και άμαθο και πριν σηκώσει
ο ήλιος βιαστικός τα στόρια του
σου δείχνει χρώματα να θυμάσαι
κι αχνά σού ψιθυρίζει κολλητά στ’ αυτί
ποιος είσαι; και πού ήσουνα πριν απ’ το βράδυ;



Ν’ ανοίξουν διάπλατα παράθυρα
οι άπληστες ορέξεις – στο σταυροδρόμι
ξέρω ποιο δρόμο θα διαλέξεις –
χρωματιστή η νύχτα που υπόσχεται σκοτάδι
διασκεδάζει αστεράκια πάλι ετοιμοθάνατα
η λεπτουργός ιχνογραφία της αφής σου
αφήσου.. αφήσου... αφήσου....
οικόσιτο της ερημιάς το πρώτο πια φιλί σου
νότα διστακτική και σαν να λέει θυμήσου!

μην έρθεις πάλι ξαφνικά που δεν σε περιμένω
δεν θέλω να με πιάσεις να τινάζω
όνειρα πολυκαιρισμένα απ’ το μπαλκόνι
κοίτα, και πιο πολύ ν’ αργήσεις
θα σου ανοίξει η απουσία μου την πόρτα
έχω να ξεσηκώσω όλο το σπίτι
αλλάζει η εποχή – ούτε ένα ενθύμημα
μη μείνει στις ντουλάπες αδιόριστο.


να σας θυμισω μονο πως το δικό μου ειχε ημερομηνία ανάρτησης 21/1/2009...
δεν ξανακαταθέτω το ποίημά μου εδώ...γιατί φοβάμαι πως μπορεί να "δανειστείτε" κι άλλα στοιχεία του...

ήσασταν μια από τις αιτίες που με οδήγησε στην απόσυρσητων αδημοσίευτων ποιημάτων μου από το διαδίκτυο...

onlysand είπε...

ειλικρινά, με καταπλήσσετε, ΚΥRΙΑΖ !

λυπάμαι, δεν σας γνωρίζω καν!
ούτε, βέβαια, έχω επισκεφθεί ποτέ το ιστολόγιό σας !

τι εννοείτε, "άλλαξα ημερομηνία" - και πού;;;

αυτό το ποίημα το έχω γράψει τουλάχιστον 3 χρόνια πριν !!!

τόσο αφελής θα ήμουν, αν σας ...αντέγραφα;! να βάλω ημερομηνία ακριβώς την επομένη της δημοσίευσής σας;
δεν καταλαβαίνω, ωστόσο, ποια ομοιότητα επικαλείστε;!;!;!

αν δεν ζητήσετε πρώτα εξήγηση, μην είστε τόσο προσβλητικός χωρίς λόγο και αιτία !

onlysand είπε...

επανέρχομαι, κ. KYRIAZ

ανέτρεξα στα αρχεία μου: την "Μουσική δωματίου" την έχω γράψει τουλάχιστον πριν από τις 5.4.2008 !!!

εγώ, είμαι διατεθιμένη να σας στείλω όλο το file word που το περιέχει - δεν φοβάμαι μήπως με αντιγράψετε(!!!)

παρεμπιπτόντως: ουδέποτε έλαβα μέιλ σας για να σας απαντήσω !

kyriaz είπε...

Το ποίημά μου, κυρία Τσόγκα, ξεκινούσε με τη φράση "στην αφή μου αφήσου... "
κι αναρτήθηκε στις 21/1/2009.

Το δικό σας, με ημερομηνία ανάρτησης 22/1/2009 περιέχει το ίδιο λογοπαίγνιο...
Θεώρησα υπερβολική σύμπτωση, με διαφορά μιας ημέρας, να δημοσιεύονται ποιήματα με το ίδιο λογοπαίγνιο...

Αν εσείς αισθάνεστε αδικημένη από τη δική μου λεκτική "οξύτητα",φανταστείτε πώς αισθάνθηκα εγώ, στη διαπίστωση αυτής της σύμπτωσης...

Δεν έχω σκοπό να συνεχίσω την αντιδικία...απλώς να δημοσιοποιήσω με κάποιο τρόπο τη γνώση μου επί της συμπτώσεως...

kyriaz είπε...

υγ. κι αυτό το "οικόσιτο της ερημιάς" που περιέχεται στο ίδιο ποίημά σας ,προφανώς το γράψατε πριν από του Ελύτη τη φράση "οικόσιτα της νοσταλγίας"να φανταστώ...αλλά θα μου πείτε, άλλο ερημιά κι άλλο νοσταλγία...
Πάντως η λέξη "οικόσιτο" σε συνδυασμό με τη γενική ενός αφηρημένου ουσιαστικού "ερημιάς"-"νοσταλγίας" ,πάλι ως σύμπτωση, κάπως φαντάζει...

Οι λέξεις είναι κοινές , το ξέρω, μα ο συνδυασμός τους φέρουν την προσωπικά σφραγίδα του εκάστοτε ποιητή...

onlysand είπε...

κ. KYRIAZ...

ξεκινούσε, λοιπόν, το ποίημά σας "με τη φράση "στην αφή ΜΟΥ αφήσου... " ...

κι εμένα, ΔΕΝ ξεκινούσε!
σχεδόν 3 χρόνια πριν, που λέτε, καθώς έγραφα "...της αφής ΣΟΥ...", μου ήρθε αυτόματα το "αφήΣΟΥ" - σιγά την ...ανακάλυψη!...

για όνομα του Θεού, συγνώμη: με κάνετε να γελάω...

ξέρω, υπάρχουν άπειρα παραδείγματα για να φοβάται κανείς την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας - ειδικά στο αχανές διαδίκτυο - έχω πέσει θύμα πολλάκις!
αλλά από μένα, σας ΒΕΒΑΙΩ, δεν κινδυνεύετε να αντιγραφείτε!

υ/γ. "οικόσιτο δυνάστη" έχω ονομάσει την τηλεόραση από τότε που κάνω ραδιόφωνο (οπωσδήποτε όχι ΠΡΙΝ από τον Ελύτη...).
ήταν πολύ δύσκολο ν' αλλάξω το ουσιαστικό και να χρησιμοποιήσω το ίδιο επίθετο;
έτσι όπως το 'πάτε', όλο το αλφάβητο είναι ...ύποπτο συνδυασμού γραμμάτων!!!
Μην υποτιμάτε τόσο την 'έμπνευση' - όταν, μάλιστα, είναι ...στοιχειώδης...!...

και - ντρέπομαι - ναι: την φράση του Ελύτη ΔΕΝ την γνωρίζω.

kyriaz είπε...

Κυρία Τσόγκα

η φράση του Ελύτη προέρχεται από το...άγνωστο ποίημά του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ...

θα σας πω το στερνό μου λόγο μ' ένα απόσπασμα ποιήματος της Κικής Δημουλά, που είμαι βέβαιος πως κι αυτό το αγνοείτε και καθόλου δεν επηρεαστήκατε από αυτό όταν γράφατε:

"μην έρθεις πάλι ξαφνικά που δεν σε περιμένω
δεν θέλω να με πιάσεις να τινάζω
όνειρα πολυκαιρισμένα απ’ το μπαλκόνι"

Το απόσπασμα :

"Τινάγματα τινάγματα
να φύγει η σκόνη απ' τις ρηχές
να φύγει κι από τις βαθιές φωλιές του ύπνου,
σεντόνια και σκεπάσματα.
Κι εκείνες οι φορές
όπου πετάγεται το σώμα τρομαγμένο
νύχτα και ουρλιάζει Θε μου μικραίνω
θα τιναχτούν κι αυτές σαν σκόνη,
σκόνη η ελάττωση κι ο τρόμος
και πώς δεν τα αντέχω τα τινάγματα
του μέσα βίου έξω.
Πρησμένα μαξιλάρια του ύπνου
φριχτά γρονθοκοπιούνται και φοβάμαι
τρέμω μη γίνουνε ζημιές"....

Και να φανταστείτε,όλες αυτές οι συμπτώσεις μέσα σ'ένα ποίημα...

Προφανώς τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται (κι έτσι συναντηθήκατε με τη Δημουλά, τον Ελύτη μα και με την ασημαντότητά μου...)

Τα επιχειρήματά σας, στην κρίση των αναγνωστών...

Κρατήστε το γέλιο σας-κρατάω τις απόψεις μου.

Αντίο σας.

onlysand είπε...

Να με συγχωρείτε που δεν γνωρίζω απέξω κι ανακατωτά το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
- εσείς που το γνωρίζετε, καλά κάνετε και μας το ...μαθαίνετε!

Εσείς, που μαζί με τον Ελύτη και την Δημουλά, σας έχω κατακλέψει, προσέξτε μην ποτέ χρησιμοποιήσετε λέξεις όπως : τινάζω, πολυκαιρισμένα, μπαλκόνι κ.λπ. που ΔΕΝ διαβάζω στο παρατεθέν ποίημα.
Προφανώς, δεν θα έχετε τινάξει ποτέ μια κουβέρτα, ένα σεντόνι κ.λπ. και να σας ήρθε ταυτόχρονα μια ιδέα για γράψιμο φορτισμένη από σκέψεις/συναισθήματα της στιγμής ή της φαντασίας σας...

Να με συγχωρείτε που θα εξακολουθήσω να ...κρατάω το γέλιο μου.

κι εσείς, μπορείτε να εξακολουθήσετε να μας 'γνωρίζετε' ποιητές και ποιήματα - αν αυτός επιθυμείτε να είναι ο ρόλος σας.

λυπάμαι που δεν έχω τον χρόνο - και να τον είχα, δεν θα τον σπαταλούσα έτσι - να σας 'επισκεφθώ' και να υπογραμμίσω τα δικά σας ...κλεμμένα.
δεν ξέρω αν ΑΥΤΗ είναι η επιδίωξή σας, τελικά: να σας γνωρίσουμε!

εκτός κι αν γεννηθήκατε πριν από την 'έναρξη' της γραφής - κι απ' αυτόν τον ίδιο τον Αισχύλο!

εγώ το λέω και το εννοώ - δεν επανέρχομαι: αντίο κι από μένα.-